31 října 2012

„Lord of The Dance“ - Zimní stadion UL

(Michael Flatley, Ronan Hardiman)

"Irská folková hudební a taneční show." (premiéra 2. července 1996)

Od prvního uvedení této velkolepé podívané v Point Theatre v Dublinu uplynulo již 12 let, ale stále po celém světě slaví své úspěchy a její autor, americký tanečník Michael Flatley, tak dosáhl mezinárodního věhlasu i několika ocenění. Původně se počítalo s uvedením na pouhé dva letní měsíce. Tehdy nikdo nečekal takový úspěch, ale toto představení se stalo naprostým fenoménem a světově proslulou show. Krásný pohádkový příběh Dobra a Zla protkaný spoustou skvělých sólových i tanečních čísel, ale i světelných a pyrotechnických efektů, jednoznačně proslavil irský tanec, folk i step po celém světě. Hrál se již v 60 zemích a vidět ji tak mohlo přes 60 miliónů diváků. Díky tomu se tak řadí mezi nejvýdělečnější show v dějinách zábavního průmyslu. V roce 2012 s touto show přijeli v rámci světového turné již po osmé i do České republiky a 31. října 2012 navíc i přímo k nám do Ústí nad Labem. Už jsem o "Lordech" dost slyšela, a tak jsem také chtěla využít příležitosti a jít se podívat na vlastní oči.

Jsem ráda, že jsem se na tuto velkolepou taneční a hudební show mohla dostat. Byl to velmi příjemný zážitek jak po hudební, tak i po vizuální stránce. Množství tanečníků i tanečnic působilo tak neuvěřitelně synchronně a skvěle sehraně, že nezbývalo než obdivovat, co dovedou. Jako celek to bylo velmi propracované. Je opravdu vidět, že už mají za sebou spoustu tréninků i mnoho představení. Taneční výstupy, v nichž se střídaly irské tance s klasickým stepem, se pak navíc velmi vhodně mísily se zpěvem či naprosto jedinečnou hrou na housle. Souboj houslí dvou dam mě opravdu zaujal. Spolu s akordeonem je to můj nejoblíbenější nástroj, a když s ním někdo dovede něco podobného, je to fakt síla. Musím uznat, že mě irské rytmy a jejich hudba velmi zaujala a naprosto výtečně doplňovala taneční i příběhovou složku. Bylo tam cítit napětí i radost, nenávist i láska. Příběhem prochází malý duch příběhu, který pomáhá Pánovi tance zachránit jeho lid před temným pánem Donem Dorchou. Ve vzájemném souboji však jako obvykle zvítězí Dobro nad Zlem. Myslím, že jít se podívat na toto představení, určitě stojí za to.
Moje hodnocení: 90 %


Dobro
temná dáma
duo houslistek
Don Dorcha, temný pán
malý duch příběhu
Michael Flatley s company
Lord of The Dance

0 Comments:

Okomentovat

<< Home